Vervolg campagne ‘Doe meer met Taal’

Gemeenten en de Rijksoverheid hebben afgesproken dat ze zich samen extra inspannen om meer mensen te bereiken en te motiveren om hun basisvaardigheden te verbeteren. Om invulling te geven aan deze afspraak ontwikkelde de Rijksoverheid de campagne 'Doe meer met Taal'. In het voorjaar van 2023 gaat de tweede landelijke campagne van start.

Beeld: ©Tel mee met Taal

De campagne

De campagne richt zich op mensen met Nederlands als moedertaal (NT1) in de leeftijd van 20 tot en met 49 jaar. Qua taalniveau ligt de focus op NT1'ers die al redelijk kunnen lezen en schrijven, maar nog niet op 2F-niveau zitten. In de campagne staan alledaagse situaties centraal waarin betere taalvaardigheden goed van pas komen. De onderwerpen die in deze campagne aan bod komen blijven nagenoeg hetzelfde als in de eerste campagne (alleen ‘online daten’ vervalt), en worden aangevuld met een aantal nieuwe onderwerpen. Ook de nieuwe middelen zullen voor livegang onder de doelgroep getest worden.

Website

De doelgroep kan straks voor meer informatie terecht op de campagnewebsite doemeermettaal.nl. In een recent gebruikersonderzoek werd de website goed beoordeeld door de doelgroep, maar kwam ook een aantal verbeterpunten naar voren. Voordat de nieuwe campagne start in de lente van 2023 zullen deze verbeterpunten zijn verwerkt. Ook wordt de campagnewebsite aangevuld met de nieuwe onderwerpen.

Doe ook mee

Net als bij de eerste campagne komt er een toolkit beschikbaar waarin alle campagnematerialen te downloaden zijn. Zo kunnen lokale organisaties de middelen kosteloos en rechtenvrij inzetten om NT1'ers in hun stad of regio te bereiken met hun lokale aanbod en/of het landelijke online aanbod. Tel mee met Taal zal de toolkit t.z.t. (onder andere) via de website en nieuwsbrief verspreiden.

Meer informatie

Tel mee met Taal plaatst begin 2023 meer informatie over de campagne, zoals welke nieuwe middelen worden ingezet en via welke kanalen er geadverteerd wordt.

Heb je vragen over de campagne? Stuur dan een mail naar Carolina van Langen, communicatieadviseur bij Tel mee met Taal.